عالم ارواح

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

در این وبسایت مطالب، عکس ها و کلیپ های دیدنی و خواندنی از عالم ارواح خدمت دوستداران علوم روحی تقدیم میگردد.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

rabeteh/din/va/olome/rohi

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲ ق.ظ

بنام خدا

رابطه دین و علوم روحی


رابطه دین


ادیان الهی پشتوانه ای محکم برای علوم روحی محسوب می گردند. از آنجایی که اسلام کامل ترین دین الهی و دست تحریف و تعدی به سوی آن دراز نگشته است، در این مقاله هرجا از دین سخن به میان آمده، منظور دین اسلام است که اکمل و اتم تمامی ادیان الهی پیش از خود به شمار می رود. به قول ملای روم : نام احمد نام جمله انبیاست / چون که صد آمد نود هم پیش ماست.

 
 در هیچ کجای کتاب آسمانی قرآن مطلبی و فرازی در تضاد با حقایق عالم روح که توسط روح شناسان و تجربیات عملی آنها در علوم روحی جدید مکشوف گردیده، دیده نمی شود. درواقع تحقیقات و یافته های دانشمندان روح شناس همگی تاییدگر آموزه ها و تعالیم ادیان است و از آن سو، آیات قرآن همواره مورد استفاده روح شناسان مسلمان بوده که در تایید گفته ها و تحقیقات خویش به آن استناد جسته اند. شاید این سوال مطرح باشد که اگر کتاب آسمانی قرآن حاوی مطالب و آموزه های روحانی است، پس چه نیازی به تحقیقات در حوزه علوم روحی است. در جواب باید گفت که قرآن کتاب زندگی و انسان سازی است و در حوزه های تخصصی علمی خاص محصور نمی گردد. دین اسلام برای ارایه یک قانون عملی و منتظم به انسان و به منظور نیل به یک زندگی سعادتمند و مطابق با فطرت الهی نازل گشته است و این کتاب مقدس دستورالعملی وحیانی برای این دین مبین به شمار می رود. قرآن کتاب تاریخ، جبر، ریاضی، طب، فلسفه و ازجمله روح شناسی نیست، بلکه تمامی آموزه های قرآن کریم برای هدایت بشر به سمت و سوی فطرت الهی خویش است و دین اسلام نیز با استناد به تعالیم قرآن نحوه یک زندگی  ایده آل و معتدل برمبنای آموزه های وحیانی را به انسان آموزش می دهد. درواقع علوم روحی و مبحث روح شناسی تنها یکی از ابعاد دین اسلام و کتاب قرآن است نه هدف آن.

در تایید نظرات روح شناسان و علوم روحی، قرآن با آوردن ده ها آیه به زندگی پس از مرگ و حیات طیبه روح در جهان های روحی ازجمله بهشت و جهنم اشاره دارد و  همینطور در مباحث تخصصی ازجمله قدرت مدیومی انسان و ظهور ارواح و حتی مبحث تجسد ارواح در قصه حضرت مریم به زیبایی و ظرافت اشاراتی دارد.

اما با همه اینها دین اسلام و موضوعات و آموزه های قرآن مجید، بیش از آنکه مردم را درگیر مسایل متافیزیک نماید، آنها را به توجه و بهره برداری از نعمات الهی در جهان مادی و فیزیکی ترغیب نموده و این تکلیف و رسالت را بر دوش انسان می نهد تا از مسیر دنیای مادی و بهره مندی از مواهب آن به رشد معنوی رسیده و با پشتوانه تعالیم حیات بخش اسلام و پیروی از سنت پیامبر عظیم الشان آن از سعادت برخورداری از نعمات جهان غیب نیز برخوردار شوند.

اما علوم روحی وظیفه ای بر دوش خویش برای هدایت مردم و ترغیب آنها به انجام کارهای نیک و دوری از گناه نمی بیند، اگرچه به طور غیرمستقیم منادی رهایی انسان از قید وبندهای مادی ازطریق ارتباط با جهان غیب می باشد، اما علوم روحی رسالت خویش را در اثبات جهان یا جهانهایی در ماورا و یا موازی همین دنیای مادی می داند و  اگرچه این تلاش و مجاهدت هم می تواند درنهایت منجر به تقویت محراب خداشناسی گردد، ولی هدف و غایت این علم محسوب نمی گردد.

آیات زیر، نمونه های روشنی بر تایید تحقیقات دانشمندان علوم روحی جدید است که  1400 سال قبل بر سینه پیامبر گرامی اسلام نازل گشته است.


1- تجسد  ارواح

... پس مریم حجاب خود از پیش ایشان گرفت. پس فرستادیم به سویش روح مجسمی را پس مانند او انسانی درست اندام شد. (مریم آیه 18)


2- هفت جهان روحی

... اوست خدایی که آفرید برای شما جمیع آنچه در زمین است پس پرداخت به آسمان، پس ساخت آنها را هفت آسمان (هفت جهان روحی) و او به همه چیزی د اناست. (بقره 28)


3- معاد و رستاخیز

... و اوست که متوفی کند شما را به شب (خوابیدن) و می داند آنچه کسب کردید به روز، پس برمی انگیزاند شما را در روز، تا روزی که اجل شما به سر آید پس به سوی اوست مرجع شما، پس خبر می دهد شما را به آنچه بودید و می کردید. (انعام 61)


4- روح نگهبان

... و اوست خدایی که قهر و اقتدارش مافوق  بندگان است و برای نگهبانی شما فرشتگان را می فرستد تا آنگاه که مرگ یکی از شما فرارسد. (انعام 62)


5- قدرت مدیومی

... فرو می فرستد ملایکه با روح از امرش بر هر بنده ای که بخواهد تا بیم دهد که جز خدا خدایی دیگر نیست و بترسید از من. (نحل 2)

* * توجه فرمایید که قرآن می گوید روح را بر هر بنده ای که بخواهد فرو می فرستد و تنها شامل حال پیامبران نمی شود. 


6- نظریه تکامل

... و بدا نید که همه جنبندگان و پرندگان همگی طایفه ای مانند نوع بشر هستند و به سوی پروردگارشان محشور می گردند. (انعام 38)


7- کسب انرژی در خواب

... و خواب را برای شما مایه قوام حیات و استراحت قرار دادیم. (نبا، 9)


8- وحدت ادیان

... خداوند، برای شما از دین، همان را برنهاده که به نوح سفارش کرده بود و آنچه بر تو وحی فرستادیم همان چیزی بود که بدان ابراهیم و موسی و عیسی را سفارش کردیم و آن اینکه: دین را برپای دارید و در آن پراکنده نشوید. خداوند هرکه را خواهد برگزیند و کسی را که به سوی او بازگردد هدایت می کند. (شوری 13)


9- جهان دوم روحی (اعراف)

... اعراف سرحدی است بین بهشت و جهنم. (اعراف 46)

و آیات فراوان دیگری که همگی در تایید وجود و اصا لت روح و زندگی پس از مرگ و حیات جاودان ا رواح در جهان های روحی است که به همین مقدار بسنده می کنم.

درنهایت باید اذعان کرد که رابطه دین و علوم روحی یک رابطه منطقی و از جهتی می توان گفت یک رابطه عموم و خصوص من وجه است که بر همدیگر تاثیر ایجابی و اثباتی داشته و همینطور تاثیرات مثبت فکری و عقیدتی بر رهروان و دانش پژوهان علم روحی جدید برجای می گذارد.  آیاتی که در بالا ذکر گردید جزو مباحث و موضوعات اصلی و پایه ای علوم روحی است که نتیجه تحقیقات روح شناسان عالم است که به اثبات آن دست یازیده اند و تحقیقات و مطالعات آنها نشان داده است که نیروهای غیبی فراوانی پیرامون ما را احاطه کرده و در حالات و فرکانس هایی لطیف تر از موج ثقیل مادی به ادامه زندگی پرداخته و برخی از آنها نیز قبل از انتقال به جهان غیب، در کنار ما و بر روی همین سیاره زندگی می کرده اند و اکنون متعلق به جهان دیگری هستند و بنابر آیه 2 از سوره نحل درصورت مشیت پروردگار و برخورداری از قدرت مدیومی همه ما قادر خواهیم بود با  ارواح و ساکنان جهان غیب مرتبط گردیم و از رهگذر این ارتباط و دوستی، بهره های معنوی فراوانی کسب کنیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی