عالم ارواح

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

در این وبسایت مطالب، عکس ها و کلیپ های دیدنی و خواندنی از عالم ارواح خدمت دوستداران علوم روحی تقدیم میگردد.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

pasokh

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

بنام خدا


پاسخ به یک سوال


خاطرات

به تازگی نامه ای  از سوی یکی از خوانندگان گرامی کتاب «خاطرات یک روح از لحظه قبض جان ...» دریافت کرده ام که مناسب دانستم در مقاله ای جداگانه به این سوال پاسخ دهم، زیرا امکان دارد این سوال در ذهن برخی دیگر از دوستان و خوانندگان این کتاب خطور کرده باشد که مطالعه  آن برای ایشان مناسب و مفید باشد.

ابتدا متن سوال این خانم گرامی را بخوانیم و سپس به پاسخ آن بپردازیم.

«به نام خدا
با عرض سلام و خسته نباشید
بسیار خوشحالم که با وب سایت شما آشنا شدم. کاش کانال تلگرام هم داشتید.
اینجانب از زمان بچگی به عالم ارواح کنجکاو بودم. کتاب خاطرات یک روح از لحضه قبض جان تا بهشت را مطالعه کردم خیلی جالب بود
در این کتاب کسی که به طبقات بهشت و جهنم می رود اصلا اهل نماز و روزه نبوده و یا جایی ذکر نشده است. خیلی دوست داشتم بدانم اگر ایشان اهل نماز و روزه نبوده و تزکیه اخلاقی نکردند چگونه سفر روحی داشتند.
دوما عارفان بزرگی چون دکتر الهی قمشه ای تاکید دارند انسانها نباید از راه مراقبه و مدیتیشن به عالم روح برسند بلکه باید در بین مردم باشند و به مادر و پدر و هم نوعانشان خدمت کنند و در بین مردم باشند و تزکیه روح کنند
سوم اینکه چگونه سفر روح را آغاز کنیم و چه کارهایی لازم است
بسیار متشکرم »


در پاسخ باید به عرض برسانم من در هیچ کجای این کتاب هرگز نگفته ام که آن مدیوم یا روحی که خاطراتش را به رشته تحریر درآورده ام،  اهل نماز و روزه نبوده است. اما نیازی هم نبوده که در این باره یعنی انجام تکالیف مذهبی این ارواح وارسته قلم فرسایی نمایم. همانطور که در ابتدای این کتاب ذکر کردم مطالبی که در این کتاب به رشته تحریر درآمده است، تصحیح و نگارش همان خاطراتی است که مدیوم محترم برای من فرستاده بود و من از خودم نمی توانستم چیزی اضافه یا کم  کنم. بهرحال کسی که به این مقامات رفیع معنوی نائل می آید حتما اهل نماز و آداب و مناسب شرعی می باشد و اگر هم مطلبی درباره اینگونه اعمال  ایشان نگاشته نشده به این خاطر است که آداب شرعی و مذهبی امری شخصی و فردی است و یاآدوری و ذکر آنها برای دیگران شاید جذابیتی نداشته باشد. اگر خوانندگان محترم دقیقا کتاب را مطالعه کرده باشند در بخشی از کتاب که مدیوم محترم از روح حامی خویش درباره ادیان سوال می فرمایند، آن روح بزرگوار در پاسخ می گویند که ریشه ادیان یکی است و همگی از نوری واحد برخاسته اند، اما اسلام به واسطه منطبق بودن با فطرت آدمی در عصر حاضر، کاملترین دین در میان بشریت است.

بهرحال از آنجا که این کتاب بیشتر یک کتاب معرفتی و علمی است معمولا نویسندگان اینگونه کتابها که بعضا روح شناس میباشند، وارد حوزه مکاتب و مذاهب و ادیان نمی شوند و با نگاهی از بالا و فراتر از حوزه های دینی و مذهبی به موضوع میپردازند. زیرا خوانندگان کتب علوم روحی معمولا از  پیروان مذاهب و ادیان گوناگون هستند و  علوم روحی یا علم الروح قصد اثبات برتری یک دین یا مذهب را به دیگر ادیان و مذاهب ندارد و موضوع اصلی این علم، اثبات وجود روح و زندگانی پس از مرگ ازطریق دریافت الهامات و پیامهایی است که ازسوی ساکنان معظم همان جهانها به ایشان نازل گشته است.

در بخشی دیگر از  سوال این بانوی محترم آمده است که؛ بنا به گفته استاد قمشه ای انسان از طریق مراقبه و مدیتیشن به معرفت و آگاهی نمی رسد بلکه از راه خدمت به مردم و جامعه و والدین به این مقام خواهد رسید. بله نظر من هم همین است و من در هیچ کجای این کتاب از گوشه گیری و انزوا برای رسیدن به معرفت و آگاهی سخنی نگفته ام. اتفاقا شخصیت های اصلی و مهم این کتاب یعنی مدیوم محترم و آن روح بزرگوار و حامی ایشان، هر دو انسانهایی وارسته و فعال و کوشا در جامعه خویش بوده و هستند. حتی این مدیوم محترم که من ایشان را می شناسم شخصی زحمتکش و کارگر فنی یکی از کارخانجات است و شخصی فعال و کوشا در جامعه و خانواده خویش است. ایشان بعد از یک ازدواج ناموفق که قبلا داشته اند، اکنون دارای همسر و فرزند می باشند و یک زندگی ساده  و درعین حال سعادتمندانه دارند. اگرچه ایشان در قید و بند مادیات نیستند و درصدد کسب ثروت و مقام به طرق و وسایل گوناگون نبوده و مثل خیلی از مردم عادی و معمولی جامعه، راضی و شاکر به رزق و روزی مقرر ازسوی خداوند برای خود و خانواده اش می باشد و خود من نیز با آنکه اصلا قابل قیاس با مدیوم محترم ذکر شده و همچنین دیگر اساتید علوم روحی نیستم و شاگرد همه آنها هستم، اما برای کسب روزی حلال و حضور فعال و تاثیرگذار در جامعه همانگونه که می بینید ازطریق فضای مجازی سعی و تلاش بسیار دارم و هرگز کنج عزلت و انزوا را انتخاب نکرده ام.

و اما درمورد سوال آخر این خانم بزرگوار درمورد چگونگی آغاز سفر روح و تمرینات مرتبط با آن، لازم است متذکر شوم که انجام تمرینات برونفکنی روحی و مدیتیشن و تمرینات خودهیپنوتیزم لازم و ضروری می باشد. و کتابهایی که برای مطالعه در این باب توصیه می کنم، کتاب «برونفکنی روحی» و همچنین کتاب «شناخت و تقویت قدرتهای مدیومی» است که خالی از فایده نمیباشد.

امیدوارم همگان و مخصوصا علاقمندان به موضوعات ماورالطبیعه با مطالعه کتاب های علوم روحی به این بینش و آگاهی نائل آیند که زندگانی موقت دنیایی معبر و پلی است بسوی ابدیتی نورانی که خداوند متعال بشارت آن را در کتب آسمانی خود ازطریق پیامبران و اولیای محرم دستگاه الهی خویش به بشریت داده و همگان را به بارعام و ضیافت نورانی خویش فراخوانده است. موفق و سربلند باشید.

فرامرز ملاحسین تهرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی