عالم ارواح

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

وبسایت ماورالطبیعه و متافیزیک

در این وبسایت مطالب، عکس ها و کلیپ های دیدنی و خواندنی از عالم ارواح خدمت دوستداران علوم روحی تقدیم میگردد.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

tabaghebandi/arvah

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۱۲ ب.ظ


طبقه بندی ارواح


رحلت


استاد حسن رهبرزاده


برای شناختن چگونگی بوجود آمدن انرژی خلقت در مرحله نخست می­بایست به حالت­های روحی مختلف در عوالم مادی و خارج از ماده توجه گردد و پس از آن بتوان از چنین حقیقتی آگاهی یافت و برای درک این منظور باید به نکات زیر توجه کرد.

الف: روح افراد زنده: هر فرد زنده برای ادامه حیات علاوه بر وجود جسم مادی نیاز به قدرت روحی هم دارد تا اینکه حیات وی کامل گردد. در غیراین صورت به تنهایی نمی­تواند به زندگانی خویش به شکل نسل بشر ادامه دهد. افرادی که شناخت کافی درباره قدرتهای روحی دارند، گاهی می­توانند با روح درگذشتگان تماس­هایی داشته باشند یا از ضمیر ناخودآگاه خویش اطلاعاتی که مربوط به گذشته­های بسیار دور یا نزدیک آنهاست به دست آورند و این عمل خود موید وجود روح و قدرتهای آن در نسل بشر می­باشد و علاوه بر آن مسئله خواب نیز یکی دیگر از عوامل شناخت روح است.

  ب -  روح نگهبان: ارواحی که به جهان سوم یا بهشت انتقال می­یابند در آنجا هم می­بایست اعمال الهی و مثبتی را انجام دهند تا اینکه از تکاملی بالاتر بهره­ مند شوند. یکی از اعمالی را که آنها باید در عوالم روحی انجام دهند وظیفه حفاظت و مراقبت از اعمال و رفتار و کردار افراد زنده است. که انتخاب آن ازسوی نیروهای الهی می­باشد و در اصطلاح روحی به این ارواح، روح نگهبان می­گویند چون آنها هیچ وظیفه­ ای غیر از اجرای دستوراتی که ازسوی خلقت به آنها داده شده است انجام نمی­دهند و در اصل می­توان گفت که این ارواح کتاب سرنوشت افراد را در دست دارند و هر روزه آن را ورق می­زنند و آنچه در آن کتاب ازسوی پروردگار مقدر شده است را انجام می­دهند. این ارواح ضمن اینکه زندگانی خود را در جهان سوم می­گذرانند از اعمال و حرکات افراد حمایت­ شونده نیز مطلع هستند و آن بدین صورت است که یک رشته از ریسمان­های نقره ­ای خویش را به تنپوش فرد موردنظر وصل می­نمایند و هر فعل یا عمل و طرز فکری را که آن شخص داشته باشد امواج مثبت یا منفی آنها ازطریق امواج همین ریسمانها به روح نگهبان می­رسد و وی تمامی آنها را در خلقت ثبت می­نماید. اگر این روح لحظه­ ای از دستوراتی که ازطریق کائنات به وی داده شده است در اثر ماده­ گرایی روحی کاهلی و سستی نماید، در این صورت خود روح نگهبان ازسوی خلقت امتیاز منفی می­گیرد و درنتیجه دوباره به جهانهای مادی مراجعت می­کند ولی چنانچه اعمال در زمان نگهبانی درست و مثبت باشد به طبقات بالاتر بهشت انتقال می­یابد. اکثریت افراد براین باورند که روح نگهبان در همه احوال با افراد همراه می­باشد درصورتی­که چنین نیست و زمانی که فرد به دلایل خاصی نیاز به روح نگهبان داشته باشد روح بوسیله آن رشته از امواجه که به تنپوش فرد وصل است از جریان امر باخبر می­شود و در مدتی بسیار کوتاه سوار بر امواج اثیری که کمتر از لحظه ­ای به طول نمی­انجامد در محل حضور می­یابد و عمل سرنوشت کتاب الهی را انجام می­دهد و ناراحتی یا خطر را از فرد دور می­سازد و مجددا به مکان خود بازمی گردد. ارواح نگهبان اگر از نزدیکان فرد باشد علاوه بر انجام و اجرای مطالب کتاب سرنوشت هیچ عمل عاطفی یا احساس دیگری را نمی­تواند انجام دهد و هر روح نگهبان فقط مربوط به یک نفر است و چند نفر را نگهبانی نمی­کند و این ارواح گاهی ازسوی نیروهای الهی تعویض می­گردند که مربوط به تغییر مسیر تکاملی شخص زنده است.

 

ب – ارواح حمایت­ کننده یا برزخی عالی: روح افرادی که از جسم جدا شده و هنوز به جهان­های روحی سفر نکرده ­اند اکثریت این ارواح را تشکیل می­دهند. این ارواح در عالم برزخ زندگی می­کنند و گاهی کمک­ هایی به افراد نسل بشر می­نمایند ولی اغلب نظریات و ایدئولوژی­های زمان حیات مادی خود را به زنده­ ها تحمیل می­کنند و برای رهایی خویش از عقوبت­های الهی از آنها درخواست­هایی را می­نمایند که انجام این اعمال هیچ ربطی به تغییر سرنوشت الهی و اجر و زجر کشیدن آنها نسبت به اعمال زمان حیات ندارد و فقط موجب رضایت خود ارواح می­گردد و ارواح اغلب سفارشات خود را در زمان خواب به زنده­ ها می­کنند.

 

ت- ارواح ناآگاه: در زمان حیات مادی هیچیک از افراد جهان دارای حالت و خصوصیات روحی مشابه به یکدیگر نیستند و به همین دلیل هم اشخاص دارای فرکانس­های خاص مربوط به خود می­باشند. زمانی که روح بعضی از اشخاص از عالم ماده به جهان­ روحی انتقال می­یابد، به نسبت فهم و شعور زمان حیات مادی رفتار و اعمالی را از خود بروز می­دهند تا وقتی که به عقل روحی دست یابند.

 

ث - ارواحی که در طبقات پست و پایین جهان­های روحی ساکن هستند.

آل­عمران آیه 79 و 78 – انبیاء آیه 22 و 23 – مریم آیه 72

افرادی که در زندگی مادی نفس خود را تابع ماده ­پرستی و هوا و هوس­های بی­جا و بی­ارزش کرده­ اند روح آنها پس از رهایی از جسم مادی به جهان اول یا جهنم انتقال می­یابد و در این جهان ارواح نسبت به اعمال خویش به گونه­ای عقوبت و جزا می­بینند و در آنجا از روزی و کرامات الهی کامل خبری نیست و تمام ارواحی که وارد این جهان می­گردند نیاز به تکامل­های مجدد دارند. ضمن اینکه ارواح به نسبت گناهان در عمق جهنم قرار می­گیرند و به تدریج که به آگاهی می­رسند و مورد لطف ومرحمت پروردگار قرار می­گیرند به قسمت­های بالاتر آن انتقال می­یابند.

 

ج - ارواح جهان سوم روحی یا بهشت: دو گروه از ارواح وارد این جهان می­گردند. اول دسته­ای که در زمان حیات خود مرتکب گناه و خلاف­هایی که ازسوی پروردگار منع شده است نشده­اند. دوم ارواحی که از جهان دوم روحی به طبقات پائین بهشت وارد می­شوند.

 

چ – ارواح مترقی: بهشت دارای 9 طبقه است. طبقه اول تا چهارم را بخش یکم وطبقه پنجم تا هشتم را بخش دوم و طبقه نهم را بخش سوم می­نامند.

ارواح مترقی از طبقه چهارم بهشت به بالاتر قراردارند و معمولا مراحل تکامل مادی زیادی را در جهان­های خاکی گذرانیده­ اند و در آنجا در حال گذرانیدن تکامل­های روحی می­باشند. ارواحی که در این بخش از جهان­های روحی زندگی می­کنند کمتر به عنوان روح نگهبان و غیره انتخاب می­شوند مگر اینکه خلقت از انجام ماموریت آنها هدف خاصی داشته باشد.  ارواحی که در اثر ادامه تکامل­های مکرر نتوانسته­ اند به درجه پاکی و خلوص دست یابند، نیاز مجددی به تکامل ندارند از این بخش به تدریج به طبقه نهم بهشت انتقال می­یابند. ارواحی که به این مرحله تکاملی می­رسند توانسته­ اند کلیه مراحل حیات مادی را به حد نصاب هشت میلیون و ششصدهزار بار برسانند و از این پس یک نوع دگرگونی موجی در آنها بوجود می­آید و هرچه به جهان­های بالاتر انتقال می­یابند به تدریج از سنگینی تنپوش آنها کاسته می­شود تا اینکه روح به تدریج بتواند خود را به جهان ششم روحی برساند. در این جهان ارواح در انتظار ورود به جهان هفتم خلقت هستند و به ترتیبی که وارد این جهان می­شوند تدریجا به نسبت نیاز و کمبود انرژی مصرف شده از جهان هفتم وارد آن می­شوند و نتیجتا هرگز نقص و کمبود انرژی در ادامه و اداره خلقت بوجود نمی­ آید و خلقت تمام این کمبود انرژی­های مصرف شده را از انرژی و قدرت ارواح تامین می­نماید.


خاطرات یک روح از لحظه قبض جان تا رسیدن به منزلگاه ابدی

خاطرات یک روح از لحظه قبض جان تا رسیدن به منزلگاه ابدی

کتاب خاطرات یک روح مشروح گفتگوی یک مدیوم با روحی متعالی است که از نحوه و چگونگی قبض جان و رسیدن ایشان به منزلگاه ابدی با بیانی بسیار شیوا و آموزنده اطلاعاتی ارزشمند از جهان غیب ارائه می دهد.

اثر: فرامرز ملاحسین طهرانی

اشعار کتاب: ف.م.طهرانی (ناجی)

236 صفحه


مرجع خرید و دانلود کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی